mls m-vet high power

Lasertherapie

High power lasertherapie is een wetenschappelijk bewezen, veilige, pijnloze, effectieve manier om pijn te bestrijden, ontstekingen sneller te genezen en sneller te herstellen na blessures. Laser wordt ingezet bij onder anderen herniaklachten, peesproblemen, artrose of gewrichtsontstekingen, botbreuken, wondgenezing of revalidatie na een operatie.

Wat is lasertherapie?

Lasertherapie wordt steeds vaker ingezet bij dieren omdat het zo goede resultaten heeft. Het is een pijnvrije, niet invasieve en medicijnvrije techniek die gecombineerd kan worden met andere behandelingen.

Laser staat voor ‘light amplification by stimulated emission of radiation’, in het Nederlands: lichtversterking door gestimuleerde uitzending van straling. Dat klinkt moeilijk, maar wat het eigenlijk betekent is dat alle lichtstralen dezelfde richting en golflengte hebben. Doordat het licht in een rechte lijn gaat en in een rechte lijn blijft, kan je heel gericht hiermee behandelen. De werking van lasertherapie berust op fotobiostimulatie.

Lasers worden afhankelijk van het vermogen verdeeld in verschillende klassen. Een klasse drie laser (ook low level laser genoemd) heeft een vermogen van minder dan 500mW. Een klasse vier laser (ook wel high level laser genoemd) heeft een vermogen van meer dan 500mW. Een klasse vier laser mag alleen gebruikt worden door een dierenarts of dierenfysiotherapeut omdat een goede anatomische basiskennis essentieel is om gericht en effectief te kunnen behandelen.

Wat is lasertherapie?

Wat is het effect van
mls lasertherapie?

Laser helpt met pijn verminderen, ontsteking te remmen en ook het herstel te bevorderen. Dit kan bij alle soorten weefsels, dus wordt het met goede resultaten ingezet bij pees blessures, artrose, botbreuken, spierproblemen, wonden, na operaties en ook voor sporthonden. Dit zijn enkele veel gebruikte resultaten van fotobiostimulatie:

• Sneller weefselherstel en celgroei
  • Verbetering van de bloedcirculatie
  • Verbetering celstofwisseling
  • Verbetering zenuwfunctie
  • Versnelde wondgenezing
  • Verbetering van het immuunsysteem en gemoedstoestand
  • Vermindering pijn
  • Vermindering ontstekingsreactie
  • Vermindering van vocht of oedeem
MLS Lasertherapie behandeling bij Baloo de hond

Wat maakt MLS lasertherapie speciaal?

MLS lasertherapie combineert twee golflengtes van licht. Daarbij is de M-VET MLS laser een van de krachtigste apparaten, met 270 Watt! Hierdoor is de behandeltijd korter maar het resultaat sneller. Er komt geen thermische energie vrij, waardoor er ook geen kans op brandwonden ontstaat ookal houd je de laser op dezelfde plaats. Hierdoor kan je dier heel gericht behandeld worden.

De M-VET laser heeft ook vier verschillende koppen om te gebruiken. Naast de reguliere kop is er een grotere kop bij voor behandeling van grote oppervlaktes zoals de rug van een paard. Hiernaast is er ook een heel kleine kop zodat er op dezelfde methode als bij dry needling of acupunctuur gewerkt kan worden, maar dan zonder naaldjes. Er zit ook een speciale kop bij voor bij punctuurwonden eerst de binnenkant te laseren zodat de wond van binnen naar buiten herstelt, dit wordt vaker gebruikt bij de hoeven van een paard.

MLS Lasertherapie behandeling bij Milkyway